Pages

Saturday, October 23, 2010

System Comment baru d' blog ini!!

Blog ini telah menggunakan system comment baru..hehehe..Kali ini ak menggunakan sistem komen dari IntenseDebate.Bnyak ugak kelebihan ble menggunakan sistem dari  IntenseDebate nie.Nak install pada blog pon amat senang dan tidak memerlukan masa yang lama..amat mudah..





Pada mulanya ak try sistem komen nie kt blog komuniti persatuan aku..ternyata performance ok dan load pon laju. Kelebihan menggunakan sistem nie bnyk gak antaranya: 

Dasboard :  
Sistem nie mempunyai dashboard yang tersendiri. Dashboard ini akan menentukan rupa bentuk ruangan comment anda dan jika mahu mengubah suai, tidak perlu lagi edit html dalam blog, edit dari dashboard jep..itu kelebihan sistem ini.. :)

Komen guna akaun Facebook :
Jika tak nak komen dengan cara biasa yg menggunakan url dan email, boleh guna profile facebook. Lebih senangkan jika sesiapa yang selalu online facebook.. :)

Plugin Commentluv : 
Dengan plugin ini pengunjung yang berhasrat untuk memaparkan entri dalam blog hanya perlu memasukkan url yang disediakan.Secara tidak langsung boleh mempromosikan blog anda..hehe..cool kan.. :)


so..kalau korang sume nak try sistem nie klik kt link neh http://intensedebate.com
jangan lupa komen pasal prestasi sistem neh owkey..dan jangan lupa untuk memasukkan url anda..promote ket blog anda..hahahaha..peace!!!

credit to : unwanted86